Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schadelijk is de straling van een 200mw laser voor je ogen?

Ik heb gister mijn 200mw 650nm (rood) laser van dealextreme binnengekregen en hij was 5min na ik hem had uitgepakt, al in beslag genomen was door mijn ouders omdat hij zo fel was...:( dus nu willen zij graag weten hoe schadelijk de straling is van mijn laser.
BVD en Groeten!

Ps. ik bedoel met straling niet: met de laser direct in je oog schijnen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je ouders hebben gelijk.

Meer info:

http://www.vwa.nl/onderwerpen/producten-non-food/dossier/laserpointers/wat-moeten-ondernemers-doen/classificatie-laserpointers

http://ikregeer.nl/document/kst-26200-XVI-71
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

bij 50mw kun je al een lucifer in de fik steken dus ja het een behoorlijk felle laserpen en je kunt er blind van worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij een 150mw kan je op 100 meter afstand een lantaarn paal tijdelijk uitschakelen door op de sensors in de lamp te richten. Je kan met 200mw zeker blind worden als je er iemand mee in de ogen schijnt. Ik raad dus aan de laser voor normaal gebruik te gebruiken( bijvoorbeeld een lasershow door middel van spiegels) en niet als een letsel toebrengt voorwerp.

(het is niet leuk voor iemand als je hem in de ogen schijnt en voor jou(hopelijk heb je een verzekering dan))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De straling van je laser is niet gevaarlijk zolang je iemand niet in de ogen schijnt. Het licht kan je huid wel verwarmen als je er lang op schijnt. Behalve licht komt er echter geen elektromagnetische straling vrij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding