Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik het slecht voor een externe harde schijf als er een afstandsbediening op ligt?

misschien hele gekke vraag.. maar ik heb zo mijn redenen :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben benieuwd waar je naartoe hint ...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee. Dat stukje plastic met een printje en een batterijtje erin heeft geen enkele invloed op die schijf.
(Lees meer...)
escape
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en infrarood stralen die het genereert ?
Cryofiel
14 jaar geleden
Die genereert het alleen als je op een knop drukt - als een afstandsbediening continu infrarood zou uitzenden, zou de batterij veel te snel leegraken. En al zou je de infraroodstralen direct op de harde schijf richten - dan wordt die schijf hooguit een honderdste graad warmer, al betwijfel ik of het effect zo groot zal zijn.

Andere antwoorden (2)

Een afstandsbediening die op een externe harde schijf ligt, heeft in principe geen invloed op die schijf. Ook niet als je hem gebruikt om apparatuur te bedienen.

De harde schijf is voldoende beschermd tegen de effecten van elektrische stroom en magnetische velden.

Als de afstandsbediening de luchtgaten van de harde schijf blokkeert (als de harde schijf die heeft), kan dat natuurlijk wél kwaad - maar dan moet je goed je best doen om de afstandsbediening precies op de verkeerde manier op de harde schijf te leggen.

Tot slot kan, alweer zuiver theoretisch gesproken, de afstandsbediening in resonantie raken met de tikken die de harde schijf maakt tijdens het lezen of schrijven. De trillingen die die tikken veroorzaken, worden dan versterkt. Dat kan de harde schijf negatief beïnvloeden.

Maar da's allemaal puur theoretisch borreltafelgeleuter; in de praktijk zal het niets uitmaken.

(En als het wel iets uitmaakt en ik dus iets over het hoofd heb gezien, hoor ik graag waar je het concreet over hebt!)
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Welnee het is niet slecht, de meeste harde schijven zijn goed beschermd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: