Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand hoe ik dubbele aanhalingstekens kan krijgen op mijn toetsenbord van mijn laptop?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Het hangt af van welke indeling het toetsenbord van je laptop heeft.
In Nederland is de meest gebruikte indeling de QWERTY-indeling. Deze herken je aan de eerste vijf letters op de eerste rij met letters, gelezen van links naar rechts. Als het toetsenbord deze indeling heeft, dan krijg je de dubbele aanhalingstekens door tegelijkertijd SHIFT in te toetsen en de toets met het aanhalingsteken. Deze toets zit op de middelste rij met letters, (bijna) helemaal rechts op de tweede plek vanaf de letter L.
In België is hebben veel toetsenborden de AZERTY-indeling. Ook deze indeling herken je aan de eerste vijf letters op de bovenste rij met letters. Met toetsenborden met deze indeling maak je het aanhalingsteken op een andere manier. Voor deze manier verwijs ik je naar de link.
3 jaar geleden
QWERTY

Shift-apostrof(') en dan spatie.
De apostrof(') zit links van de ENTER-knop of twee knoppen rechts van de L.
Als je door tikt na de " met een medeklinker, getal of ander leesteken kan je de spatie overslaan, maar bij een klinker resulteert dit in een trema op de klinker. ëöïüä

AZERTY

Bij een AZERTY-keyboard is het het teken rechts van de P, aangezien dat een dode toets is, moet je ook even op spatie drukken of doortikken behalve na een klinker.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing