Plafondlamp + bijbehorende schakelaar/stopcontact werkt niet, de rest van de groep wel, waardoor komt dat?
Hallo! Onlangs ben ik verhuisd, het appartement was wat verouderd en is volledig gerenoveerd, dus in alle ruimtes zitten nu ook nieuwe stopcontacten, wisselschakelaars, etc. Maar na een paar verschillende pogingen om een plafonniere in de keuken te installeren lijkt het toch alsof deze geen stroom krijgt. De rest van de groep werkt. Ik heb 2 verschillende fittingen en lampen geprobeerd (die het op andere plekken ook gewoon deden), bij de 2e poging ging de lamp tijdens het aan/uit schakelen een paar keer met hele korte flitsjes aan, knipperde een paar halve seconden, en daarna gebeurde er ook niks meer. Daarvoor had het stopcontact in de contactdoos wel stroom, maar inmiddels komt daar ook geen stroom meer uit. Ik heb basis verstand van elektra en ben redelijk handig maar dit is niet echt mijn expertise ofzo. Ik de wandcontactdoos even van de muur gehaald om te kijken of er een draadje los zat, maar ik zag niks raars. Ik heb de moeite niet meer echt genomen om de centraaldoos uit het plafond los te maken om te kijken of er daar iets niet goed zit, omdat het lijkt alsof er überhaupt geen stroomtoevoer is naar de schakelaar. Wat betreft bedrading: centraaldoos heeft een zwart schakeldraad, een blauw nuldraad, voor in de fitting. In de wandcontactdoos leek alles ook zoals het hoort, zwart draad naar de schakelaar, blauw en bruin naar het stopcontact. Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft waardoor ik niet 2 maanden moet wachten tot ze het komen fixen. Bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.