Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het geluid van de tv verbeteren(laag budget)?

Ik ben op zoek naar iets wat het geluid van de tv kan verbeteren.
Ik heb op dit moment een JBL Extreme 2 speaker erop aangesloten, maar ben nu aan het kijken naar een soundbar of ander soort speaker.

Maar nu vraag ik mij af wat het beste geluid geeft?
1 Een soundbar
2 een home cinemaset
(budget) rond de 100, tot echt maximaal 150)

3 Of geeft de JBL extreme toch gewoon het beste geluid en ga ik achteruit op geluid met iets anders voor het budget dat ik heb.
4 andere opties? Ik heb echt geen idee en zie door de bomen het bos niet.

Alvast bedankt!

Groetjes Linda

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
2 jaar geleden
Om "verbeteren" te begrijpen.
Wat staat je niet aan van het geluid van je tv (merk, type)?
Dir JBL zal niets verbeteren.
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Tja het eenvoudigste zou zijn een goedkope soundbar of een speakersetje maar of je er voor die prijs er echt op vooruit gaat, verwacht geen superkwaliteit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een PC-speakerset of een ander actief setje aansluiten. Dat kan via de optische uitgang of de jack-uitgang die je televisie waarschijnlijk beiden heeft. En dan gewoon voor een 2.0 setje gaan. Dan heb je relatief de beste speakers. Subwoofers die bij goedkope setjes zitten stellen toch niets voor.

Denk aan een Edifier 1700/1800-serie (heeft optisch en jack). De bas van dit setje is best indrukwekkend en het zijn speakers met een houten behuizing.

Zoek naar iets dat een beetje punch heeft. Een effect dat je bij film kijken natuurlijk wil. Eigenlijk zijn alle Edifier setjes wel geschikte opties.
Wavemaster Cube Mini Neo is ook een aanrader.

Sla goedkope setjes met een subwoofer over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding