Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke monitor kan ik beter aanschaffen?

Ik wil een monitor gaan kopen om te gebruiken voor school, netflix, minecraft en xbox. ik heb al een beetje gezocht op internet en kwam uit op deze twee.
1 https://www.coolblue.nl/product/874785/iiyama-prolite-xub2796hsu-b1.html
2 https://www.coolblue.nl/product/853580/samsung-ls24r650.html#product-information
ik vroeg me af of deze goed genoeg zijn aangezien ze vergeleken met andere niet zo duur zijn. weet iemand een monitor die niet al te duur is waar ik dus de dingen die ik al eerder heb vermeld op kan doen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het zijn beide prima monitors voor de dingen die je noemt. Ik denk dat het prijsverschil zit in de maximale herlderheid wat Coolblue zelf ook aangeeft ('Door de helderheid van 250 cd/m2 zie je het scherm minder goed in fel verlichte ruimtes.').

De maximale helderheid wordt uitgedrukt in 'candela per vierkante meter' (cd/m2). De meeste monitoren hebben een helderheid die tussen de 250 cd/m2 en de 600 cd/m2 ligt. Een hogere helderheid draagt bij aan een betere kleurenweergave. Als je vaak kleurkritisch werk moet verrichten zoals grafisch werk of het professioneel bewerken van foto's of video's; kies dan voor een monitor met een minimale helderheid van 300 cd/m2. Ook als je in een fel verlichte ruimte werkt, kies je voor een monitor met een hoge helderheid om reflecties tegen te gaan.

Je moet dus even voor jezelf nagaan of de plek waar je de monitor wilt gebruiken dan geschikt is. Heb je fel daglicht wat in je monitor schijnt, dan zal dat een vervelend minpunt zijn. Heb je hier geen last van, dan zijn deze twee monitoren juist prima geschikt, omdat je er minder voor betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding