Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik word elke dag gebeld door een onbekende. Wat moet ik nu doen?

Ik word elke dag gebeld door een onbekende. Dan neem ik op, maar dat persoon zegt ook niets terug. Wat kan ik nu doen om te zorgen dat hij/zij nu stopt? Het is namelijk heel irritant en ik wil heel graag weten wie het is. (ik kan het nummer ook niet zien)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Dit heb ik ook maandenlang aan de hand gehad.
Erg vervelend en vooral ook eng.
Wat ik heb gedaan is ophouden met onbekende nummers op te nemen.
Toen werd ik alsnog een hele tijd zo'n 10 keer per dag of zelfs vaker, door een onbekend nummer gebeld.
Langzaamaan werd dat minder, en nu is het over.
Dus het heeft waarschijnlijk geholpen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bovenstaand antwoord helemaal mee eens. Neem geen telefoon op zonder nummervermelding. Ben je meteen van de nare marketingtelefoontjes verlost. Of neem op en verbreek meteen zelf. Hoef je niet zo lang naar het gebel te luisteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad geen anonieme telefoontjes meer opnemen.
Ik heb er zelf ook lang last van gehad,toen mijn provider UPC hierover benaderd met een verzoek om een overzicht van de nummers die mij belde,de provider kan namenlijk het nummer wel zien.
Maar dat had nog al wat voeten in aarde i.v.m. de wet op de privacy,dan moet je eerst aangifte doen bij de politie dus ik heb het maar zo gelaten na een half jaartje was het over.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wegdrukken, en vooral niet op in gaan! Het is noodzaak dat je de persoon aan de andere kant laat realiseren dat hij/zij er niets mee bereikt! Als je dat doet zal het snel afgelopen zijn.

Persoonlijk neem ik wel altijd op, ik zeg gewoon mijn naam, en als er geen antwoord kom hang ik op. Ik stel geen vragen maar hang gewoon op. Gewoon droog en saai doen, niet gaan lopen schreeuwen(dat vinden ze leuk)

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij hield het op toen ik via onderstaande site mijn telefoonnummer heb laten blokkeren. Want iemand gaf mij de tip dat dat bellen wellicht door een computer van een commercieel bedrijf gebeurde. En op mijn blote knietjes dank ik ... dat ik verlost ben van die nare telefoontjes. Want ik vond dat verre van leuk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het op een mobiel is kan je het nummer blokkeren, want bij gemiste oproepen(als je niet opneemt) kan je altijd zien wie gebeld heeft, en als je dat dan blokkeert, kan diegene je niet meer bellen.

ik hoop dat het werkt, want het kan inderdaad erg vervelend zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is gewoon een callcenter als je gewoon wat langer aan de lijn blijft dan hoor je ze wel.

gewoon aanmelden bij het belmeniet register en na 6 weken heb je er geen last meer van
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan ook de lijn openhouden totdat hij ophangt. Kijken wie de langste adem heeft. Het zijn namelijk zijn kosten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blokkeren dat nummer. Is makkelijk zelf te doen door op dat nr te staan en via instellingen blokkeren
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing