Ag ik een laser pen kopen van 5000 mW?
Mag ik een groene laser pointer pen van 5000 mW kopen?
Het lijkt mij heel leuk om dat te hebben. Ik heb er geen ervaring mee, is dat erg?
Ik wil het graag uit het buiteland bestellen. Is dat een probleem?
Toegevoegd na 25 minuten:
Hier onder staat de foto van de groene laser pointer pen van 5000 mW
Toegevoegd na 52 minuten:
Sorry. In de titel staat de spelfout ag. Dat hoort te zij mag.
Als er namelijk ergens in de buurt een aanrijding gebeurt, raakt vaak de bovenleiding beschadigd, en een verderop ineens losgekomen bovenleiding kan overal in de buurt tegen de ophanging slaan en zo vonken veroorzaken.
Ik wil daarbij liever niet blind worden aan mijn ogen, als ik zo vrij mag zijn! Ik wil zelfs geen kleine oogbeschadiging oplopen. Dat mensen vanzelf hun ogen op een plotseling lichtverschijnsel richten, gebeurt trouwens niet alleen bij treinmachinisten. Daarom werkt anti-botsingsverlichting van vliegtuigen ook met kortdurende en daardoor opvallende lichtflitsen. Die vallen enorm op en je richt er automatisch je ogen op; dat gaat vanzelf en je kunt dat niet tegenhouden. Dus mensen die omdat het ze wel leuk lijkt met lasers spelen zijn bepaald niet mijn vrienden. Zelfs de brillenwinkel wordt er niet blij van.
En wat denk je van de ogen van vogels in je tuin, of een kikker ergens in het gras? Ik kan me de nieuwsgierigheid voorstellen, maar ben er dus erg op tegen. De meesten die zo'n ding kopen, laten hem volgens mij na de eeerste dagen dan ook in de kast liggen, want anders zou je er wel vaker iets van zien. En als iemand zijn medemensen toch, maar dan zgn. 'legaal' wilt hinderen met een (toegestane, of althans) niet verboden laser, dan wens ik die agitator wederkerig allerlei (uiteraard legale) hinder toe.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.