Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een spaar/led lamp vervangen door een "gewone" gloeilamp?

Ik heb een nieuwe lamp, waar spaar/led lampen bijgeleverd zijn, maar die geven zo veel en "koud" licht, dat ik serieus overweeg om daar een gewone gloeilamp in te zetten. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
je hebt ook warme ledlampen tegenwoordig.
bamibal
7 jaar geleden
Pas wel op of het armatuur de extra hitte van de gloeilamp aankan.
Utrecht
7 jaar geleden
Ikea heeft een groot assortiment met "warme"LED lampen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja hoor, mits je de zelfde lampvoet draad heb en de zelfde spanning. Overigens kan je ook led/spaarlampen kopen met zachter licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Niet voor elke fitting is een gloeilamp te koop. In GU10 past alleen LED, al ben ik het met je eens dat er verschillende soorten te koop zijn, maar een gloeilamp wordt het nooit.
gvrox
7 jaar geleden
Aangezien gloeilampen veel meer warmte produceren (bij dezelfde lichtopbrengst), zou het gebruik hiervan in een lamp die daarvoor niet gemaakt is gevaarlijk kunnen zijn. Hoeft niet, maar ik zou er wel even op letten.

Andere antwoorden (1)

Hangt er vanaf. In principe wel. Mits je een dimmer hebt. In dat geval is het niet aan te raden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: