Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn cartridges bijna even duur als een nieuwe printer?

Ik heb laatst een printer voor €40 gekocht. Daar zitten al cartridges in en die doen het prima. Ik heb nu echter nieuwe cartridges nodig, maar die krengen zijn bijna even duur als een compleet nieuwe printer.
Waarom zijn cartridges eigenlijk zo duur?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon op ebay.co.UK bestellen; ze verzenden ze zo dat de cartridges door de brievenbus kunnen, bijvoorbeeld: http://tinyurl.com/jgmbnfh
ronron1212
8 jaar geleden
Dat is niet de vraag @freekfluweel.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Daarom was het ook geen antwoord maar een reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Dit staat bekend als het “Gillette model”. Gillette, van de scheermesjes, heeft in het verleden gratis (of zeer voordelige) scheersystemen weggegeven om vervolgens de consument flink te laten betalen voor nieuwe mesjes.
Dit zelfde principe werkt voor inkt; goedkope printers met dure cartridges. In extreme gevallen is het zelfs voordeliger om een nieuwe printer te kopen dan een nieuwe set originele cartridges.
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
Inekez1
8 jaar geleden
"In extreme gevallen is het zelfs voordeliger om een nieuwe printer te kopen dan een nieuwe set originele cartridges." Hou er wel rekening mee dat de cartridges die bij aankoop met de printer meegeleverd worden veel minder inkt bevatten dan de cartridges die je los kunt kopen. Omgerekend per liter inkt kan dat dan weer flink tegenvallen.
SimonV
8 jaar geleden
Bedankt voor je aanvulling, dat was mij ook al opgevallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuke printer, die wil ik ook!
Printers worden tegenwoordig door Canon en HP voor een lagere prijs verkocht dan het kost om ze te produceren. Hierdoor kopen meer consumenten de printer. Om toch geld te verdienen aan de printer naaien ze je een oor aan bij de verkoop van (te dure) inkten. Immers wil de leverancier dat hij toch geld verdient met zijn product.

Een goede oplossing kan het kopen van een laserprinter zijn. Kijk eens rond op marktplaats. Het is wel een investering, maar dan kan je ook duizenden prints maken voordat de toner op is.

Een andere oplossing is het printen bij een Copyshop. Bij de copyshop in mijn stad (http://copyshopdehaan.nl) kan je al printen v.a. 3 tot 5 eurocent per pagina.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: