Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Doet mijn wasmachine het niet omdat mijn badkamer niet geaard is?

In mijn badkamer is geen stopcontact voor mijn wasmachine. Nu deed ik de stekker steeds in een ongeaard stopcontact in de gang. Alleen kreeg ik dan elektrische schokken van mn wasmachine. Na een beetje op het internet rond te hebben gesurfed heb ik mijn wasmachine op een geaard stopcontact aangesloten. Dan slaat hij na twee minuten uit. De aardlekschakelaar is dan uit. Nu heb ik de meneer van de wasmachine laten komen en die wil wel een nieuwe leveren. Maar ik lees op het internet ook heel veel over aarding van de badkamer. Kan het zijn dat dit probleem word veroorzaakt niet door de wasmachine maar doordat mijn badkamer niet geaard is?

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh de wasmachine heb ik tweedehands gekocht. Misschien wel handig om te weten :)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die machine maakt sluiting, wegdoen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me vooral een slechte machine. Vooral als hij op verschillende stopcontacten dezelfde problemen geeft. Zou toch maar naar iets anders omkijken - en liever niet via "de meneer van de (die??) wasmachine".

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, de machine moet op een on-geaarde vloer net zo goed werken als op een geaarde vloer.
(Lees meer...)
jc54
8 jaar geleden
Dan is er iets aan de hand met de wasmachine, probeer eens iemand anders er na te laten kijken. Sommige bedrijven repareren niet meer en verkopen alleen maar, ook als er problemen zijn smeren ze vaak nieuwe mnachines aan om dat daar op te verdienen valt en repareren niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja hij komt nu een "nieuwe" tweedehands wasmachine brengen, maar ik was een beetje bang dat die het misschien weer niet deed omdat het aan mn badkamer ligt. Bedankt voor het meedenken in ieder geval

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding