Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom speelt mijn autoradio muziek aan maar 1 kant af?

Ik heb een JVC KD-R45 autoradio gekocht en in de auto ingebouwd. Als ik mijn mobiel met snoertje aansluit erop en ik wil muziek luisteren in de auto speelt het maar aan 1 kant af, de linkerkant van de auto. Weet iemand of dit aan de radio ligt of niet? En hoe ik dit probleem oplos?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mono jack snoer??
https://www.google.com/search?q=mono+mini+jack&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjwoqKW4qfNAhXBWhQKHbkjCKkQ_AUICCgB&biw=1920&bih=1091 vs stereo https://www.google.com/search?q=mono+mini+jack&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjwoqKW4qfNAhXBWhQKHbkjCKkQ_AUICCgB&biw=1920&bih=1091#tbm=isch&q=stereo+mini+jack Kijk naar het aantal zwarte strepen op de connector.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Om te zien waar het aan kan liggen moet ik bij je staan, maar dit kan helaas net.

Probeer een andere AUX-kabeltje. Zie link voor voorbeeld.
Is bluetooth misschien een optie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat het op je hoofdtelefoon of oortjes wel aan beide kanalen goed werkt. Het kan dan aan 3 dingen liggen:
1. Je 3,5 mm aansluitsnoer past niet goed op de radio
2. Het is niet het juiste snoertje
3. De aansluiting aan de voorkant van de radio is defect

Om te testen of de aansluiting van de voorkant van je radio defect is, of dat je snoertje niet goed is, kun je je mobieltje aansluiten op de achterzijde van de radio. Kies dan wel even de juiste bron (R-AUX).
Heb je dan nog steeds maar aan 1 kant geluid? Dan is er iets mis met je snoertje of smartphone. Probeer ook een snoertje met 3 contacten ipv 4 (zie link in bron voor een voorbeeld van de stekker).
Dat maakt voor sommige radio's ook het verschil (zie pagina 9 van je gebruiksaanwijzing van de radio).
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: