Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zit de voeding van mijn laptop opeens zeer strak in de contactdoos?

Zeer onlangs heb ik opgemerkt dat de voeding van mijn laptop, die ik aansluit in de contactdoos, zeer strak erin (de contactdoos) blijft zitten. Het gaat er stroever in dan gewoonlijk en zit enorm strak in de contactdoos. Ik moet heel veel moeite gebruiken om het eruit te halen en dat doe ik nu ook door het heen en weer te bewegen terwijl ik het eruit haal. Dat lijkt me niet erg best.
Als ik niet beter wist, zou ik denken dat zowel de voeding als contactdoos moest oliën.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
933
Amadea
9 jaar geleden
Door warmte zet het uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(Amadea) Dus er is niet zoveel aan te doen? Nu je het zegt, ik gebruik dezelfde voeding al bijna drie jaar, sinds ik mijn laptop heb. Dit is echter − voor zover ik weet − niet gebeurt bij andere stekkers/stopcontacten (ligt volgens mij aan de stekker)...
jc54
9 jaar geleden
Heeft se stekker niet toevallig een ongelukje gehad? Verbogen contactpennen.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(jc54) Dat lijkt me sterk. Het probleem ligt bij het onderdeel dat ín het stopcontact/de stekkerdoos gaat. Het ziet er normaal uit...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedere stekker en iedere stekkerdoos is anders, maar als het dezelfde stekker en dezelfde stekkerdoos is, komt het inderdaad waarschijnlijk door de uitzetting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Is er iets dat ik kan doen hieraan?
Amadea
9 jaar geleden
Zorgen voor verkoeling. Dus niet dicht bij de verwarming hebben staan, maar in een donkere koude hoek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mogelijk zijn de twee pinnen op de stekker iets naar elkaar toe gebogen. Bekijk dit eens kritisch, eventueel vergeleken met een andere stekker.

Als dit inderdaad het probleem is kan je voorzichtig proberen de twee pinnen iets uit elkaar te buigen, maar niet te ver. Probeer dan of de stekker er nog steeds stroef in en uit gaat.

Oliën heeft geen zin en kan zelfs gevaarlijk zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding