Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er fiets dynamo's die 2100mah leveren?

Ik vraag me af of er een manier is om een dynamo op een fiets te plaatsen die 2100mah levert.

er zijn dynamo's die 500 mah leveren alleen dit is veel te weinig (net als het voorbeeld 1000mah).

het is uiteraard om een iphone op te laden.

zie hier een voorbeeld van een dynamo met usb:
http://www.ebay.com/itm/New-1000mAh-Power-Bike-Bicycle-Chain-Cell-Phone-Charger-Generator-Dynamo-To-USB-/331636477883?hash=item4d37130fbb

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou het 2100 mah moeten zijn?
http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/188402-hoe-laad-ik-mijn-iphone-op-met-een-fietsdynamo/
Cryofiel
9 jaar geleden
Elke fietsdynamo levert 2100 mAh. Het ligt er maar net aan hoe lang je fietst. Als je lang genoeg fietst, levert een fietsdynam wel 150 miljoen mAh.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je verwart, en je bent niet de eerste, energie en vermogen. Vermogen is de hoeveelheid energie die een apparaat maakt of verbruikt PER TIJDSEENHEID. Een lamp van 10W verbruikt 10J (Joule) per seconde. Een lamp van 2W heeft 5 seconden nodig om 10J te gebruiken, maar die 10J zijn en blijven 10J.

mAh is ook een eenheid voor een hoeveelheid energie, net zoals de Joule. De Joule is echter de enige échte officiële eenheid.
2100 mAh is de hoeveelheid energie die je bij een bepaalde spanning en 2100mA gedurende een uur genereert of verbruikt.
Je zegt niet welke spanning dat bij jou is.
Als een iPhoneaccu 3,6V levert dan is het 3,6 * 2,1 * 3600 -> 27216 J (Joule).
Een gewone huis-tuin-en-keukendynamo levert 500mA bij 6V. In een uur levert hij, allerlei andere factoren buiten beschouwing gelaten, 10800 J. In 2,5 uur kun je dus zo'n lege accu vol laden. Zou je een dynamo vinden die 1A levert bij 6V, dan zou het twee keer zo snel gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: