Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goed merk wasmachine? Of maakt het weinig uit?

Ik heb een nieuwe wasmachine nodig en ben naar http://wasmachines.nl waar gezegd wordt dat miele het beste is en daarna bosch. Maar maakt dit ook echt iets uit? ik heb liever een goedkoop merk dat het net zo goed doet. Mijn oude was trouwens een miele en die het wel eens wat onderhoud nodig, dus de beste? voor mij niet...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (15)

Wij hebben sinds kort een LG. Echt een toppertje! Is niet duur en wast heel schoon. Was ook het best in de test van de consumentengids vorige jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Slechte producten bestaan niet meer, of dat nou om wasmachines tv's of auto's gaat om maar wat voorbeelden te noemen. Met een merk als whirlpool of zanker of edy zul je jaren plezier plezier hebben voor minder dan de helft die je boor een miele neertelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Miele is erg goed. Heb zelf een AEG en ben daar heel tevreden over.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij een wasmachine moet je ook geluk hebben
wij hebben wel eens een bekend merk gehad die binnen 4 maanden stuk ging en niet meer te repareren was
het gaat bij een wasmachine om hoeveel je hem gaat gebruiken dus is het belangrijk om te weten wat het motor vermogen is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn diverse gronden om voor een bepaalde machine te kiezen.
Bepaal eerst wat de machine moet doen en kunnen (fijnwasprogramma`s, spaarknop etc.).
Over het algemeen zijn machines met een snelle centrifuge wat duurder, maar dan heb je de was gewoon eerder droog,en wek je met een droger dan gaat dat schelen in de energie kostren.
Heb je een gezin en draaid de machine 4 of 5 keer per week, dan zou ik een goeie en vooral degelijke machine kopen.
Een kennis van mij heeft 19 jaar lang gedaan met een Miele welke (op vakanties na) 20 jaar lang dagelijks 1 en soms 2 macines gedraaid en hij was nog niet stuk. Echter dingen slijten (lagers), rubber verweert en op een gegeven moment ga je kosten krijgen en doe je hem weg.
Het pijskaartje is er wel naar maar op lange termijn ben je goedkopener uit en dat niet alleen je hebt ook niet de ellende dat je machine stuk gaat en mocht dat dan toch onverhoopt gebeuren dan heb je geweldige service en zelfsfabrieksgarantie!
Je moet natuurlijk dan wel zo goed bij kas zitten dat je het kunt, maar als....dan zou ik gaan voor een Miele en sterker nog ik heb een Miele gebruikt gekocht met garantie dat kan ook. Soms gaan mensen emigreren vlak nadat ze een Miele hebben gekocht die kun je dan voordelig kopen en er jaren plezier van hebben. Met een gezin moet je vooral een betrouwbare machine hebben laat je niet verleiden door allerlei toeters en bellen die je toch niet gebruikt maar wel stuk kunnen gaan en voor onnodige kosten zorgen.
Lees je goed in en kijk op sites naar prijzen, kwaliteit en vooral bevindingen van mensenm je zult dan snel uitkomen op een Miele indien haalbaar. Maar zeker zijn er ook goede andere machines en Bosch is zeker niet een van de minste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
BEKO is een goed merk, in nederland nog onbekend maar in Turkije de NR 1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk er wel om, voor 1 miele kun je 3 andere kopen, of miele ook 3 x langer meegaat betwijfel ik, ook miele heeft 150 service auto's rijden. (Dus is ook niet probleemloos.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Men zegt dat Miele de beste is, ik heb er 15 jaar één gehad, was prima! Opnieuw een Miele gekocht maar deze keer ben ik zeer ontevreden.

Tegenwoordig zit er iets in machines wat het wasgoed 'balanceert' voor het centrifugeren, wat maakt dat het minder lawaai maakt bij het centrifugeren.

Het merk zegt niet zo heel veel.
Kijk welke programma's voor jou belangrijk zijn.
Welke energielabel het draagt.
Hoe hoog wil jij het toerental van het centrifugeren?
Misschien belangrijk om er op te letten of het een kort wasprogramma heeft, altijd voordelig met een kleine hoeveelheid wasgoed.

Koop extra garantie, dan zit je altijd goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zet op een rijtje waar je wasmachine aan moet voldoen.

- kg. wasgoed (5 tot 11 kilo)
- welke programma's zijn belangrijk?
- toerental centrifuge
- min. en max. temperatuur
- programma's automatisch of handmatig in te stellen?
- wil je ook grote stukken (dekbedden enz.) kunnen wassen?
- kort programma?
- zuinigheid
- uitstel knop
enz.
enz.
enz.

Daarna ga je op een vergelijkingssite wasmachines die voldoen aan jouw eisen vergelijken qua prijs. Soms staan er revieuws bij, kun je lezen wat de ervaringen van andere mensen zijn.

Voor mij was het belangrijk dat ik veel was in één keer kon wassen, dus heb ik gekozen voor een Bauknecht green intelligent van 8 kilo. Ik kan er ook dekbedden en tuinstoelkussens in wassen. Er zit een heel kort programma'tje op van 15 min. voor b.v. één kledingstuk.
Bovendien weegt hij de was voordat hij water pakt en geeft ook aan of je te veel waspoeder gebruikt. Het is een AAA+ wasmaschine, dus ook nog eens superzuinig.
Prijs: 700,-
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals iemand die er verstand van heeft mij ooit eens heeft uitgelegd, zijn er 3 klasses

1. Miele (klasse apart maar de prijs is er ook naar)
2. Andere goede merken (zoals AEG, Bosch, Whirlpool etc)
3. Kleine klasse ( de onbekendere merken, aanzienlijk goedkoper dan klasse 2)

Binnen klasse 2 is weinig verschil, het vaak meer een kwestie van smaak en wat jij wilt.
Tussen klasse 2 en 3 zit kwalitatief wel een behoorlijk verschil, maar ze zijn dan ook aanzienlijk goedkoper. Soms kun je geluk hebben met een apparaat uit klasse 3 en heb je een goede, maar als je voor meer zekerheid wil gaan kies er dan een uit klasse 2, de meer gevestigde merken. De garantie en service is bij deze merken vaak ook beter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Miele is een prima merk, maar de prijskwaliteitsverhouding is ronduit slecht. Na jaren Miele te hebben gehad, ben ik nu over op een LG. Dat bevalt heel erg goed. Ook de verschillende testen geven LG een goed oordeel. Het is een moderne lichte machine voor een derde van de prijs van een Miele. Hij wast net zo goed en centrifugeert beter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb 10jr geleden een whirlpool gekocht en hij is nog steeds perfect
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien dat die Miele iets beter is, maar ik heb al jaren een indesit zonder problemen. Ik kan 3x een nieuwe indesit kopen voor die Miele en denk niet dat die Miele 3x zolang meegaat.
Ook de reparaties van die dure merken zoals Miele zijn hartstikke duur!
Dus laat je niet in het ooitje houden dat die dure merken veel beter zijn want dat moet dan ook wel als ze 3x zo duur zijn!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AEG

Miele

Bosch

Whirlpool

LG

Siemens

Zanussi

Ariston

Indesit

Bauknecht

Samsung

Hollywood

Hotpoint

Maxx

Electrolux

denver

DESIGN

Hoover

Beko

Toshiba

Panasonic

Nordland

Marijnen

Domo

Drive

Velo

Excellence

Techwood

Smeg

Arizona

Fagor

Prestige

Grundig

Ignis

dit zijn goede merken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb nu al tien jaar zonder problemen een Miele en ze bieden goede service, zelfs op zondag kon ik de helpdesk bellen in verband met een transportbeugel die ik moest bevestigen. Dat is ook wat waard zeg ik maar..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing