heb ik recht om mijn geld terug te eisen bij tegenvalende oortjes?
Vandaag heb ik mijn oude oortjes teruggebracht naar de winkel omdat deze kapot waren gegaan. Nu heb ik ze ingeruild voor nieuwe oortjes van €100. Echter zijn deze oortjes zeer gebruiksonvriendelijk en werkt niet goed met mijn smartphone (geluid valt soms weg en veel haperingen) heb ik recht om mijn geld terug te eisen?
In een aantal gevallen kan dat wel.
Deze zit een beetje op de rand. Gezien het product niet goed werkt, moeten ze hem vervangen of repareren. Aangezien het product ook in gebruik tegenvalt, is het een beetje afhankelijk van hoe de winkeleigenaar daar tegenover staat.
Als ik m'n klant tevreden wil houden, dan zou ik een vervangend product aanbieden en anders het geld terug. Want als er niks bij zit wat aan jouw eisen voldoet heb je feitelijk ook niks aan een tegoedbon.
Er zijn in ieder geval wel degelijk situaties waarin de consument recht heeft op geld terug.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.