Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn OV-Chipkaart én mijn Mobiele Telefoon in dezelde broekzak doen?

ik heb weleens gehoord dat als je dit bij je bankpas doet, dat je bankpas het dan niet meer doet

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je kunt zonder problemen je OV-Chipkaart in je portemonnee houden tijdens het in- en uitchecken. Het kan andere (bank)pasjes niet beschadigen, want er wordt alleen een RFID staling verzonden en ontvangen. Ook de straling van je mobiele telefoon heeft geen gevolgen voor je OV-Chipkaart.

Wel moet je letten op andere passen die de RFID-signalen kunnen ontvangen en terugsturen. Vorige week ontving ik een nieuwe bibliotheekpas, die ook met RFID werkt. Ik kan sinds ik deze pas in mijn portemonnee heb, niet meer in- en uitchecken. De OV-Chipkaartlezer op het station ziet namelijk een onjuiste kaart. Ook de nieuwe identiteitskaarten hebben namelijk ook een RFID-chip.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik doe mijn telefoon altijd in mijn portomonee bij mijn bankpasjes als ik geen handtas mee heb en er is nog nooit iets mee geweest dus ik neem dat dat met een ov kaart ook zeker wel kan.
Alleen hele sterke magneten zouden hem leegtrekken zoals die bij de winkel wel eens gebruikt wordt om de beveiliging er af te halen, daar moet je hem dus zeker niet in de buurt leggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing