Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een 1000 watt verwarming veel ?

Dag iedereen,

Doordat ik altijd koude handen heb als ik game heb ik mij een klein elektrisch verwarmingetje aangeschaft. Deze verbruikt 1000w op het laagste stadje en 2000w op het hoogste. Ik vroeg me af of dit een hoog verbruik is want ik woon sinds kort alleen en ik wil plotselinge hoge elektriciteitsrekeningen vermijden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ligt volledig aan de grote van de ruimte, isolatie en hoe warm je het wil hebben.

Voor je elektriciteit verbruik hoef je niet voor verassingen te staan, gewoon een schriftje in de meterkast en regelmatig je stand opschrijven.

Toegevoegd na 12 minuten:
De berekening in de reactie en hieronder gaan uit van het vol continu aanstaan. Een kachel gaat alleen aan als het kouder is dan de ingestelde waarde. In een kleine, goed geïsoleerde ruimte zal deze dus veel minder vaak aanslaan, dus veel minder verbruiken dan een grote of/en slecht geïsoleerde ruimte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kosten van stroom bedragen ongeveer €0,22 per Kwh.. Dit houdt in dat je dus ongeveer 22 eurocent per uur kwijt bent op de laagste stand. (1000 watt = 1Kw).
Op stand 2 kost het dus ongeveer 44 eurocent per uur.
jc54
10 jaar geleden
elke vorm van verwarming kost veel geld maar als het een goede is oef je hem niet fulltime aan te hebben staan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing