Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik goederen in Hong Kong bestel voor prive gebruik moet ik dan invoerrechten betalen?

ik wil een bewakingsset bestaande uit een recorder en 4camera's in Hong Kong kopen, is voor eigen gebruik

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
659

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

toevallig vroeg ik me dat ook af omdat een vriend me zei dat,toen ik ook allerlij bewakingsspullen enz uit china wilde bestellen,je er belasting over moet betalen,daarom heb ik eerst alleen een gsm dailer bestelt van een paar tientjes om eens te kijken hoe het gaat,dit werkt perfect via het bedrijf waar ik het heb besteld,het werd gebracht door ups en ik heb niets bij hoeven betalen,het is dus blijkbaar ook een beetje mazzel hebben,gewoon ff uitrekenen dat als het mis gaat en je moet bijbetalen of het dan nog steeds intresant is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, je zult invoerrechten moeten betalen.

Tenzij je dit als een "gift" aangeeft.
Maar als ze gaan controleren en dan zul je toch invoerrechten moeten betalen.

Het beste kun je met UPS of DHL verzenden, de kans dat er word gecontroleerd is bij hun iets kleiner vergeleken met hun concurrenten.

Toegevoegd na 9 minuten:
Trouwens afgaande op het antwoord onder mij, je zult dan invoerrechten moeten heffen over de waarde van de set van hier in Nederland.

Dus ook al kostte hij maar 100 HKD, even snel omgerekend 20 euro. De waarde van de set is hier dan 100~150 euro.

Zullen ze als basis 100 euro nemen en dus niet de prijs die je hebt betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de waarde van de zending meer dan € 26,- bedraagd moet je invoerrechten betalen, de verzender moet dan ook de waarde op het pakketformulier aangeven. Een oplossing kan zijn dat de verzender de waarde 'gift' aangeeft, het is dan vrij van invoerrechten maar....als de NL douane het controleert ben je het bokje, je betaald dan aan de postbode invoerrechten EN een verhoging!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij toch geen verhoging (boete) of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, als er 'gift' op het pakket staat is er sprake van boze opzet, je hebt dan de keuze, betalen of retour afzender.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh oke, dat was bij dus niet het geval. Waarschijnlijk door de bezuinigingen nieuw beleid.
Je moet ook BTW betalen. Ik laat altijd bij Fedex versturen en ik betaal altijd invoerrechten en btw.

Toegevoegd na 2 minuten:
Denk er ook aan, dat je geen garantie hebt. Ik kan mij niet voorstellen, dat een technisch product per post in HK goedkoper is dan hier via internet. Er is wel veel rommel (made op het platteland van Zuid China, die je voor een habbekrats kan kopen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de btw was ik even vergeten te noemen, + voor jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuid China, Shenzhen dus xD
Als het 1 stuk betreft kun je ook nog Sample gebruiken akls een sioort monster voor een partij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding