Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een vriezer en een wasdroger. Deze moeten op elkaar geplaatst worden. Is het beter om de vriezer op de droger te plaatsen of andersom?

Het oorspronkelijke idee was om de droger op de wasmachine te plaatsen en de vriezer er naast. Helaas is dit niet mogelijk en moeten de droger en de vriezer op elkaar. Wat is een beter idee. De vriezer bovenop de droger of de droger op de vriezer plaatsen? Graag ook uitleg waarom dit zo is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hallo,

De droger wordt op de wasmachine geplaatst, omdat een wasmachine ten eerste zwaarder weegt (incl. water meegerekend wanneer hij aanstaat) en bijgevolg ook grotere trillingen veroorzaakt bij het centrifugeren. Deze manier van stapelen is dus makkeljker en veiliger.

Bij een combinatie vriezer-droger, moet je volgens mij naar het gewicht kijken. Weegt de vriezer meer, dan plaats je deze bovenop de droger. De vriezer veroorzaakt bovendien geen trillingen, waardoor het risico dat de vriezer eraf schuift onbestaande is. Weegt je vriezer veel minder, dan bestaat dit gevaar wel. In dat geval zou ik de droger op de vriezer plaatsen.

Zorg er - voor alle zekerheid - in beide gevallen ervoor dat de toestellen verbonden zijn met elkaar mbv een mechanische constructie/verbindingsstuk. Voorzie tenslotte het onderste toestel evt. van anti-tril doppen en plaats tussen de toestellen een anti-slip mat.

Toegevoegd na 2 minuten:
***Weegt je vriezer minder, dan zullen de trillingen van de droger eventueel natrillingen kunnen veroorzaken op de vriezer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kunt het beste de droger op de vriezer zetten!
ik zal uitleggen waarom:
warmte stijgt op dus als de droger onder staat gaat alle warmte van de droger langs de koelribben van de vriezer en zal de vriezer harder moeten werken om te koelen.
als de vriezer onder staat zal hij veel minder vaak aanslaan omdat de temperatuur onder zowiezo al lager is dan boven.
dus veel energie besparen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij mij staat de droger op een houten plank een paar centimeter boven de wasmachine. Deze plank zit aan 2 muren vast. Het geheel staat in een gang-kast.Misschien is dat nu mogelijk boven je vriezer, Of iets dergelijks....
Dan heeft de vriezer niets te lijden..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing