Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet dit stekkertje?

Zit al tijdje naar een stekkertje te zoeken voor verlichting op een helikopter, ik zie wel vergelijkbare stekkertjes met LED en al eraan bij auto verlichtingen op sites, maar nooit een beschrijving van het stekkertje.

Nu vraag ik me echt af hoe dit stekkertje heet (om verder te zoeken) op deze afbeelding.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Dat zijn header connectors. De andere kant (de "male" kant met de pinnetjes die je hierin schrijft) zijn pin header connectors.

Over de pin header is een wiki artikel; zie bron. Daarin staat ook een regeltje over de header connector. Over de header connector kan ik weinig specifieke informatie vinden.

Toegevoegd na 29 seconden:
* schrijft = schuift :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar enig idee hoe ik deze extreem kleine dan kan opzoeken? Ik zie ze gewoon niet los.
Begin bijna te denken dat ik dan maar LED setje moet kopen om die er vervolgens af te knippen en mijn eigen LEDS in de goede kleur er aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, zie nu dit na gezocht te hebben op "mini connector"
http://www.micromark.com/mini-connector-kit-pkg-of-10,8839.html
Nu nog in NL
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: