Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je in elk land naar de nationale radio luisteren?

Ja ik vraag me af of je in elk land naar de nationale radio kan luisteren. Want als je in België bent dan hoor je de Belgische radio etc. toch? Of is dit in sommige landen verboden? Ik kon het niet vinden op internet en was er even nieuwsgierig naar :D

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
735

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op de FM-golf kan je meestal alleen de zenders uit dat land horen, maar op de AM-golf kan je ook zenders uit andere landen horen, zoals je overal Radio 1,2,3FM etc kan luisteren. Via internet kun je uiteraard alle zenders beluisteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel niet of je in het buitenland de Nederlandse radio kan luisteren. Ik bedoel of ieder land een eigen radio zender heeft en of je dus in ieder land naar de radio kan luisteren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het idee dat je kern van de vraag niet begrijpt. In belgie kan je belgische radio horen, in spanje spaanse radio. Maar kan je in Noord Korea, Noord Koreaanse radio beluisteren? Wordt daar uberhaupt een radiosignaal uitgezonden, is daar een nationale zender? Is het legaal*? Dat werk. In Noord Korea is volgens mij ook geen vrij internet. Dus meer los of technisch kan of het juridisch geen probleem vormt. *Ik ga uit van ja, de nationale radiozender zal compleet in handen zijn van de overheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan kan je natuurlijk ook nog eilandstaatjes hebben die geen zender hebben en die zo afgelegen liggen dat een FM/AM zender geen bereik heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hang inderdaad af van de regering, in principe regelen die zowel de radio- als televisiekanalen en soms ook het internet. dus als de regering het niet wilt, dan gebeurt het ook niet. In Noord-Korea is er overigens geheel door de overheid geverifieerde radio, net zoals de tv en ook internet. Sorry dat ik de vraag in eerste instantie verkeerd beantwoorde.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding