Is mijn stofzuiger kapot?
Ik had enkele dagen terug de muren afgeschuurd en wou dit vandaag opstofzuigen. Ik had een korte broek aan en terwijl ik stofzuigde voelde ik precies m'n beenhaar rechtop komen als de soepele buis van de stofzuiger naast m'n been hing. Na +- 1minuut stofzuigen krijg ik een "snok" (volgens mij statische ontlading). Ik probeer het een tijdje later opnieuw en ik krijg weer zo'n "snok". Ik probeer een ander stopcontact, zet de stofzuiger aan 20 sec later terug uit en voel met de achterkant van m'n hand aan de metalen zuigstang en hoor dat er terug een ontlading is. Ik ga naar beneden probeer daar nog eens, terug hetzelfde probleem. Ik ga met de stofzuiger naar m'n schoonouders, probeer het daar nog eens, maar daar had ik geen ontlading. Probeer het bij mijn ouders, ook geen ontlading. Ik kom terug thuis, probeer nog een ander stopcontact en terug een ontlading.... De stofzuiger heeft al gewerkt zonder die ontladingen, eergisteren ging mijn schuurmachine zonder problemen. De stofzuiger van elektricien (industrieel type) ging zonder problemen. Maar sinds vandaag met mijn stofzuiger wel problemen. Ik durf momenteel de andere toestellen niet meer gebruiken omdat ik niet weet of het aan de stofzuiger ligt of aan de elektriciteit...
Iemand hier een idee of verklaring??
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.