Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil mijn lamp loshalen van de kroonsteen, maar ik krijg geen beweging meer in 1 v/d schroefjes. Er hangt nu 1 draad los. Wat kan ik doen?

Is het mogelijk om de lamp los te knippen of zeg ik nu iets ontzettend doms?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

spuit het kroonsteentje in met contact spray of WD40. dat lost de oxidatie op en het schroefje zal los gaan. Met afknippen wordt de draad korter en dat is vaak niet handig bij een centraaldoos
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In dat geval moet je het draadje met een kniptangetje doorknippen vlak bij het kroonsteentje. Dan strip je er wat isolatie vanaf. Gooi het oude kroonsteentje weg en koop een nieuwe. Zet die op de twee draadjes. En dan moet het allemaal weer werken.
(Lees meer...)
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel eerst de stroom er af ....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie! Maar kom ik als ik knip dan niet onder stroom te staan..?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
I know.. Maar weet niet zeker of de schakelaar aan of uit staat nu.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat de lampschakelaar niet het enige is dat op een groep staat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt controleren of er spanning op staat met een spanningzoeker. Bijna gratis in bouwmarkt en ijzerwinkel.
Die zet je met het schroevendraaier einde tegen de (blanke ! ) koperdraad die je wilt testen.
Je moet wél een vinger op het metalen dopje aan het andere eind van de spanningzoeker houden. Anders kan de stroom niet door je heen gaan, en zal het lampje niet branden. (De stroom is zo weinig dat je er niets van voelt.)
Desondanks de spanning er af halen door ALLE hoofdschakelaars uit te zetten.
Knip de draden met een geisoleerde kniptang één voor één door. Niet beide tegelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor alle handige tips en reacties! Ideale website dit!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding