Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een ongeaarde stekker in een geaard contact?

Ik heb een apparaat met ongeaarde stekker, deze werkt de ene keer wel, de andere keer niet, in mijn geaarde stekkerdoos.

Is dit de bedoeling dat het mogelijk is (af en toe werkend) of is het ronduit gevaarlijk mijn ongeaard apparaat op geaarde stroom aan te sluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Kan gewoon. De enige reden die ik jan bedenken dat het af en toe niet werkt is omdat het een grote stekker is waarbij de aarding in het stopcontact in de weg zit. Ik heb dat ook bij een bepaalde stekker, daar heb ik een stukje uit de stekker weggesneden.

Afgezien van de aarding zit er geen verschil tussen de stroomaansluiting van een geaard en een niet geaard stopcontact.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een smalle (platte) stekker (ongeaard) die ik in een groot contact stop(met aardings elementen, die de smalle stekker dus niet kan raken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan zou het niet "af en toe" moeten werken. werken andere dingen wel constant als je ze in hetzelfde stopconatct stopt? en hoe "de ene keer wel, de andere keer niet"? Verschilt per dag? per seconde? Per keer dat je de stekker in het stopcontact stopt? En doet dat apparaat het ook af en toe in een ander stopcontact?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschilt per keer, als hij weigert maakt ie een piepend geluid dat begint en stopt (sluiting?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: