Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je een koelbox als koelkast gebruiken?

vandaag is mijn koelkast kapot gegaan en ik woon alleen dus heb bijna geen spullen nu dacht ik ik koop een Koelbox(deze is voor de auto bedoelt) heb een omvormer van 220 V naar 12V gekocht en werkt perfect!
maar vraag me af of dit wel goed is om hem 24/7 aan te laten staan?? de omvormer word ook heel erg warm (na een half uur al)

ik hoor het graag,
Mvg Bri3

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
op de lange termijn werkt dat niet goed hoor, gaat heel erg lekken (persoonlijke ervaring tijdens vakantie)
Ritsuka
11 jaar geleden
kun je niet bij de kringloop kijken? had ik een prima koelkast voor 25 euro

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat ligt er aan. Als je koelbox een goedkoop prul is, dan is de kans dat ie snel kapot gaat. Heb je echter in de buidel getast en een dure, hoog kwalitatieve koelbox staan, dan kan ie misschien jaren mee gaan. Is dat wat je wilde horen?
(Lees meer...)
escape
11 jaar geleden
Nee, en koelbox is niet te gebruiken als koelkast. Een koelkast stel je in op een temperatuur, en de koelkast gaat koelen tot die temperatuur bereikt is. Een koelbox zet je aan of uit. Geen thermostaat die je instelt. In het gunstigste geval koelt een koelbox zo'n 22 graden terug. D.w.z. dat als het buiten 35 graden Celsius is, het in de koelbox nog 13 graden is. Bovendien moet je je produkten voorgekoeld in de koelbox zetten om het beste resultaat te halen.
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar inbesiepe kan het wel, is het niet gevaarlijk om hem dan 24/7 aan die omvormer te hangen? Die heel heet word? Als het geen enkel kwaat kan doe ik het want alles blijft gewoon koud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inbesiepe???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hem buiten staan in een schuurtje het word 15 graden in de koelbox niet kouder.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding