Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een computer hebt met een touchscreen en daarop WIndows 7 wilt ipv Windows 8, kunt je dan toch nog het toch screen gebruiken?

Ik vind WIndows 8 maar niks en het spijt me dat ik geld heb uitgegeven voor een laptop met een touchscreen. Ik denk er nu over om te downgraden naar WIndows 7 maar is het touchscreen dan nog als touchscreen te gebruiken?

Volgens mij niet maar ik wil het toch horen van iemand die er echt verstand van heeft...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na een paar maanden raak je wel gewend aan Windows 8. Het startscherm is in de plaats gekomen van het startmenu. Daar moet je even aan wennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows 8 heeft ook gewoon een bureaublad net als bij Windows 7, dus ik zou niet meteen teruggaan naar windows 7.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat me het meest irriteert is dat ik moet ingelogd zijn met een MS account om iets te kunnen doen. Wat ik ook niet prettig vind is dat alles van mijn telefoon en ipad nu op mijn laptop te zien is. Niet dat er iets geheim is (nou ja, bijna niets :D) maar ik zou dat toch graag willen ongedaan maken. Ik weet dat dat kan ergens maar heb dat nog niet gevonden. (Hint hint...) ALs ik on line naar help ga zoeken dan krijg ik me toch een zooi klachten en gezeur te zien, en dat geeft me niet het gevoel dat iedereen erg blij is met Windows 8.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je Windows 7 willen ipv Windows 8?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Milli, je kunt ook zonder Microsoft-account de meeste dingen doen, mits je dat instelt bij de installatie of bij de pc-instellingen (Modern UI Configuratiescherm met andere mogelijkheden, in feite).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha WD, kun je misschien iets uitgebreider uitleggen waar ik dat kan doen? Vast bedankt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, het zou moeten kunnen. Zorg ervoor dat je hiervoor de juiste software van je touchscreen installeert.
Wat je waarschijnlijk het meeste irriteert zijn de verdwenen startknop en niet de gewende bureaublad te zien na het opstarten. Windows 8.1 gaat hier verandering aan brengen en is gratis voor alle Windows 8 gebruikers. Even wachten op deze update kan ook een oplossing zijn. Eind van deze maand gaan de test versies van Windows 8.1 in gebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou inderdaad een verbetering zijn voor mij dan. Maar misschien ben ik tegen die tijd al een beetje meer gewend geraakt aan 8.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal, ik gebruik Windows 8 al sinds de release, en ik vind het veel beter dan Windows 7, maar het is wel even wennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima advies, dank je wel!!!

Andere antwoorden (2)

het touch screen zou wel werken alleen het is moeilijker bij windows acht is alles groter windows 7 heeft kleinerensnelkoppelingen dus het is moeilijker maar ik zou wel aannemen dat het touchscreen het wel doet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal wel werken. Verstandig is om wel te noteren welke driver je voor het touchscreen kunt gebruik daar het niet zeker is dat windows 7 het touchscreen automatisch kan installeren. Je kunt ook kiezen om een backup van de driver(s) te maken; dit kan bijvoorbeeld met Double Driver (downloadlink in bron).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig! Dank je wel!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding