Mag je de achterkant van een koelkast (het rooster) recht tegen de muur plaatsen?
ik heb een nieuwe koelkast (tafelmodel), mijn vorige koelkast heeft het relatief snel begeven (4 jaar) aangezien reparatie vrij duur was heb ik maar en nieuwe gekocht.
ik heb eerst contact gehad met de garantie helpdesk, hun inschatting was (over de telefoon) dat de thermostaat kapot aangezien de koelkast al eerder kuren had maar na een tijd weer inschakelde.
mijn vorige koelkast stond recht tegen de muur aan, maar daar hebben ze dat rooster aan de achterkant voor aangebracht dacht ik.
mijn nieuwe koelkast heb ik voor de zekerheid 1,5 cm van de muur af geplaatst, omdat de vorige koelkast dus waarschijnlijk een probleem had met de thermostaat.
maar als ik de koelkast recht tegen de muur plaats staat ie op een lijn met het keukenblad, war er mooier uitziet MI. het is dus puur optisch waarom ik de koelkast recht tegen de muur zou willen zetten.
op de koelkast staat een gasstel mocht dit van belang zijn.
in de handleiding kon ik hier niks over vinden, weet iemand of ik een koelkast gewoon recht tegen de muur kan zetten?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.