Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik de adapter van mijn modem vervangen door een universele adapter?

Hallo,
De adapter van mijn modem is stukgegaan, 1 van de pennetjes voor in het stopcontact is kapot. Deze adapter gaf als uitgangsstroom 15V 650 mA. Ik heb nu een universele adapter gekocht met zowel verwisselbare aansluitingen voor de uitgangsstroom als een variabele uitgangsstroom. Op het doosje staat dat de uitgangsstroom bij 15V 1500mA is. Kan ik deze gebruiken zonder dat het modem kapot gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zou geen probleem moeten zijn. Bij dit soort dingen zijn het aantal Volts van belang, en beiden zijn hier 15.
Het aantal mA (milliampère) doet er hier niet toe, zolang het aantal Volts maar 15 is.

Daarnaast, het is niet voor niets een universele adapter. Als de uitgang precies op een apparaat past door middel van het juiste stekkertje, dan zou er nooit een probleem horen te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan beter een compatibele adapter kopen, deze worden veel goedkoper aangeboden dan de originele. Zomaar een adapter is niet zo'n goed plan, tenzij je heel goed weet waar je mee bezig bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Adapters voor laptops zij een beetje on relevant op de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een oud modem en ik heb niks aan een laptopadapter daarnaast moest het snel olen dus bestellen via internet geen optie. Heb inmiddels de universele adapter aangesloten en het werkt ok.
U kan die gewoon gebruiken want de spanning (Volt) is gelijk.

Als één van de pennen van de stekker afgebroken is kan u daar toch gewoon een nieuwe opzetten !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik zou niet weten hoe ik een pennetje van een adapter zou moet repareren. U wel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
depauwroger snapt nog niet dat dit geen (gewone) stekker is, een adapter is met vaste pennen. Daar valt weinig aan te repareren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
depauw snapt het maar al te goed, alles kan hersteld/vervangen worden als je maar weet hoe en handig genoeg bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar herstellen lukt echt niet aangezien de pennetjes van plastic zijn en je resiltaat nooit goed/veilig zal worden. Dan zou ik de adapterzelf moeten vervangen, oftewel een nieuwe kopen is sneller en goedkoper.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding