Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekenen de kleuren van de stroomdraden van mijn jukebox uit 1972?

Ik heb een jukebox uit 1972 waar een nieuwe stekker aan moet. De kleuren zijn rood, geel en zwart. Hoe kan ik de kleuren vergelijken met de kleuren van stroomdraden tegewoordig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
564

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rood en zwart verbindt je aan de pennen die in het stopcontact moeten en geel/groen verbind je met de aardepool aan de stekker. Kijk anders even op je oude stekker, hoe het zat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eén van deze draden is de aarding, dit kan u best controleren met een Ohmmeter want zowel zwart als rood is ooit de normkleur geweest voor de aardingsdraad ! ! !
U test een alle draden tov het chassis van de jokebox. 2 zullen een oneindige weerstand hebben en eentje nul Ohm, die laatste is de aarding.

Een 2e manier is gewoon op de draden meten, tussen 2 zal u een weerstand meten, dat zijn de stroom draden, tss die 2 en de 3e draad meet u weer oneindig, die 3e is de aarding.

U kan ook de rugplaat eraf nemen en kijken welke draad aan het chassis ligt, dat is nog altijd de zekerste manier. Gelijk ook kijken of de transfo wel op 220 Volt staat en niet op 110 Volt want in die tijd kon dat ook nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding