Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Dvd speler geeft de melding No disc hoewel er wél een disc in zit .Moet ik de dvd branden met nero ?

Ik gebruik DVD+RW is dit wel de juiste soort dvd ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Even een paar tips:
- Kijk eerst op de DVD gelezen kan worden op je PC. Misschien is deze fysiek beschadigd. Maak hem voorzichtig schoon.
- Check in de handleiding van je DVD-speler of deze een DVD+RW überhaupt kan lezen. Mocht je de handleiding niet meer hebben, dan kan je deze vast hier vinden:
http://www.gebruikershandleiding.com/
- Sommige DVD-spelers zijn wél in staat om een herschrijfbare DVD te lezen, maar alleen als de DVD eerst gefinaliseerd word (in het Engels "finish" of "finalize") Dat betekent dat er geen nieuwe inhoud op de DVD kan komen, en de DVD niet meer herschreven kan worden... tenzij je de DVD helemaal opnieuw formatteert, en dan gaat alle inhoud verloren. Het "finishen" van een DVD is een optie die je vindt in vrijwel alle programma's om DVD's te dupliceren.
Maar als je écht een DVD+RW gebruikt, is het niet nodig om deze te finaliseren. Het bijzondere aan een DVD+RW, in tegenstelling tot alle andere formaten (DVD-RW, DVD+R en DVD-R) is dat finaliseren in principe niet nodig... dus dan zal het toch aan je DVD speler liggen, of aan schade op de disc zelf.

Succes en ik hoop dat je met één van deze uit de voeten kan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan ook zo zijn dat je dvd speler geen kopies accepteert!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing