Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je een stekkerdoos buiten leggen?

ik ben bezig met de kerstverlichting buiten aansluiten en buiten hebben wij 1 stopcontact ik wil hier een stekkerdoos op aan sluiten zodat ik meer aansluitingen heb voor al die stekkers waar 1 lampje aan zit kan ik dit veilig doen door om de stekkerdoos een zak te doen en die op een beetje droge plek te leggen of vinden jullie dit onverstandig? ik kan de draden niet allemaal naar binnen doen omdat de deur raam of wat dan ook niet meer dicht kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

İk zou het voor de zekerheid paar zakken om heen zetten en zoals je zei op een droge plek laten.. Dan zou er niks kunnen gebeuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord

Andere antwoorden (3)

Dat kan je doen als je zeker weet dat er geen water in de zak kan komen, dus op zijn kop houden en de draden in een lus eronder zodat eventueel vocht kan afdruipen (denk hierbij ook aan condenswater). De verdeeldoos moet absoluut een randaarde hebben, zodat als er dan toch ooit vocht in de aansluitingen komt de aardlek eruit springt.
Let in de toekomst op de aanbiedingen bij Lidl en Aldi, deze verkopen met regelmaat meervoudige prikstopcontacten voor buiten en bieden net iets meer veiligheid,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt speciale stekkerdozen voor buiten, die zijn dus... geschikt ervoor. Ik zou het er net op wagen om een normale stekkerdoos buiten neer te leggen, tenzij je graag kortsluiting wil... Op een of andere manier gaat het namelijk nog niet zo goed samen: water en elektriciteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen. Hiervoor een "stekkerdoos" gebruiken die voor buitengebruik bestemd is. Die zijn degelijker uitgevoerd en de kans op kortsluiting wegens inwerking van vocht wordt veel klriner. Natuurlijk ook alleen kerstverlichting aansluiten die voor buiten bestemd is.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: