Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ingebouwde camera van HP werkt niet, hoe maak je het weer?

Het is een HP laptop met HP webcam
Je krijgt altijd: Cyberlink Youcam
maar als je dat aanzet dan komt er een tekst dat je webcam niet wordt gedetecteerd (gevonden)
eerst deed de Ingebouwde camera wel

Hij staat niet tussen apparaatbeheer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Probeer uw drivers te updaten, die zijn te vinden op de website van de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je noemde helaas niet het typenummer van je HP laptop, maar een bekend probleem van de HP's is een stekkertje welke losraakt als je het display te ver opendoet: pinnetje 6 van de connector verbuigt dan. Probeer dit niet op te lossen met alleen de stekker terug te duwen, maar buig eerst het pinnetje recht, anders breekt deze af. Laat dit dan ook door een technisch en kundig iemand doen.
In de link een pdf met op pagina 60 een beschrijving van de demontage van de laptop om erbij te kunnen.
Hoop dat dit het voor je oplost, succes!

Toegevoegd na 10 minuten:
Mocht dat het niet zijn, kijk dan even op de HP webcam probleem oplosser (tweede link). Klik op "Webcam is not listed in Device Manager".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan honderden oorzaken hebben. heel technisch ben ik niet maar heb een gelijk probleem gehad met me eigen hp laptop. bij mijn bleek het liggen aan het fijt dat ik hem kennelijk met me snel toetsen had uitgezet. was een combinatie van de "fn" knop links onderin het toetsenbord met een andere toets met daarop een webcam afgebeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eerst je drivers te update!
Als dat niet werkt had ik even met je laptop naar de dichtstbijzijnde computer winkel gegaan.
Want dit kan vele oorzaken hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing