Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkt een combimagnetron zonder draapleau wel goed?

Ik vind panasonic combimagnetrons erg mooi en wil graag tot aanschaf over gaan. maar ze hebben geen draaiplateau Is dat noodzakelijk voor het opwarmmen van gerechten of niet Ik koop het voornamelijk voor de oven maar ik wil ook een goede magnetron mogelijkheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een magnetron werkt door middel van microgolven die voedselmoleculen in beweging zetten. Hierdoor ontstaat warmte. De microgolven gaan door het servies heen, waardoor het eten snel warm wordt. Niet al het serviesgoed is overigens geschikt voor gebruik in de magnetron.

Draaiplateau
De energie van de microgolven wordt verdeeld door de draaiende beweging van het draaiplateau. Bij sommige apparaten is het draaiplateau uit te schakelen. Er zijn ook
combi magnetrons verkrijgbaar waarin geen draaiplateau zit en waar de verdeling van de energie wordt verzorgd door een roterende antenne. Dit zijn wel de duurdere magnetrons. De fabrikanten vermelden dit overigens niet altijd even duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij deze magnetron draait de zender en niet het plateau. Het effect is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze magnetrons zijn zo ontworpen om zonder draaiplateau het gerecht goed te verwarmen.

Het afwezig zijn van een draaiplateau komt doordat het ook een oven functie heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing