Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt de streepjescode voor meerdere producten?

Bij bv Albert Heijn kan men een zelfscankassa gebruiken. Alle producten worden zelf gescand door de klant tijdens het winkelen. Bij het afrekenen aan de kassa, wordt er 1 bon uitgedraaid waarop een streepjescode staat. Deze wordt aan de kassière overhandigd, en deze scant die 1 maal.
Hoe kan het dat 1 streepjescode, meerdere producten laat zien, en hoeveel producten kunnen hier maximaal in worden ondergebracht?
Ik dacht nml dat EAN-13 wordt gebruikt hiervoor, maar die kan toch maar 1 product zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
837

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nogal klontjes: de streepjescode op de bon verwijst naar een lijst in de computer, uitgelezen vanuit de handscanner, en die lijst print de kassa uit.

AH weet dus precies wat er op jouw boodschappenlijstje stond :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit betekent dus dat de bon die ik aan de kassière overhandig niet de artikelen bevat, maar enkel een validatie is met de lijst die op de computer staat. De handscanner verzend deze dus naar de computer.
Heb ik het zo goed?
Een barcode is niets anders als een nummer.
Dat nummer wordt dus ingelezen en in een database wordt erbij gezocht wat voor artikel erbij hoort.

Het nummer op de bon, verwijst dus in de database naar de artikellijst die zijn ingescand. Dat aantal is niet afhankelijk van een maximum omdat alles in een database is ondergebracht.

Zo heeft alles in de database een nummer. De klant (het nummer van de bonuskaart), het product, het winkelen.
Natuurlijk zitten er nog veel meer nummers in de database. Namelijk leverancier van het product, prijsgroep, stellinggroep, korting, enz, enz.

In de barcode staat dus alleen een nummer. Geen product informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding