Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat mijn telefoon zomaar oplicht

Mijn telefoon gaat sinds kort zomaar oplichten. Dit is logisch als je een sms of whasapp bericht of dergelijk krijgt. Mijn telefoon schijnt op maar zonder reden. Ik heb geen sms ofzo. Wie kan mij helpen?? Ben wel benieuwd. Op google kan ik niks vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik zie dat er een discussie ontstaat of het mogelijk spam is of niet. Het antwoord:
NEE. Dit is geen spam. Je telefoon is inderdaad verbonden met het internet maar spam kan alleen maar verstuurd worden via een bericht zoals een sms of een email.

De reden waarom je telefoon hoogstwaarschijnlijk oplicht is dat je een app hebt draaien die de meldingen aan heeft staan maar dan zonder geluid of trilfunctie en zonder een melding op het scherm. Je telefoon reageert hier natuurlijk op en licht dan even op.

Wanneer dit niet het geval is zou het nog kunnen zijn dat wanneer je een ouder toestel hebt met een schuifje voor de camera. Dat het schuifje soms van zijn plek verdwijnt waardoor de camera wordt gestart en gesloten.

Ook is het mogelijk voor sommige apparaten zoals een Apple product dat er een mogelijke update beschikbaar is voor een app of voor het besturingssysteem.

Succes;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb hier ook last van. Meestal komt er dan spam binnen of een update.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij instellingen kijken en dan helderheid als het goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige telefoons lichten op wanneer de batterij volledig leeg is. Het is dan een waarschuwing aan de gebruiker om de batterij weer op te laden.
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing