Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik krijg geen signaal via de schotel van canaal digitaal op de camping in alicante spanje wie kan mij helpen?

ik krijg geen signaal via mijn schotel op de camping in Alicante. aan de kabel van de receiver ligt het niet aan die is in orde ik kan geen signaal vinden, ik zit op een open staanplaats dus er zit niks in de weg voor de schotel wat moet ik doen om toch signaal te ontvangen?
ik heb 4 keer gebeld naar canaal digitaal alleen ik krijg antwoorden waar ik niks mee kan !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is de richting wel goed? (waar de zon op 11:00 uur staat richten)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Stel je schotel in op het zuiden ! Zit je kaart in de ontvanger , stuur je code per sms zet de tv op SBS 6 en een uurtje wachten . Hoe te richten , met een kompas , of met bijgeleverde scherp stel meter , ja heel globaal zo tussen 12 en 2 waar de zon staat (stond ) dat kan even zoeken zijn . Succes .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet bij het richten van de schotel niet alleen de juiste zuidelijke richting zoeken, ook moet je hoger mikken dan in Nederland omdat in Alicante de satelliet hoger boven de horizon staat.

Toegevoegd na 9 minuten:
Voor Astra: azimuth 150 / elevatie 41 / polarisatie +25
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg er voor dat je mast zuiver verticaal staat. begin met uitrichten om ongeveer 11.00 zomertijd dan kan je de positie van de zon aan houden zet de hooge op ongeveer 32 gr de ontvanger afstemmen op een vrije zender. kijk naar antenne instelling of er signaal binnen komt. draai dan naar links en of rechts kijk of de signaal balk beweegt. als er niets gebeurd dan de schotel een gr hoger of lager zetten. dan voorgaande handelingen weer uitvoeren. als de signaal balk uitschiet dan stoppen met draaien. eventueel de hoogte aanpassen tot je maximaal signaal hebt. kijk dan of dit de juiste sateliet is. normaal is dit de astra 19 gr oost. als dit niet de juiste satelliet is dan nakijken welke je wel hebt. als dat gevonden hebt dan afhankelijk van de gevonden sateliet naar links of rechts draaien. veel succes. ik ga er wel vanuit dat je bekabeling in orde is en dat de schotel min 80 cm is
gr. antoon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding