Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het bovenste plaatje is mijn accu (12v)-(5a). is de acculader van het onderste plaatje goed om mijn accu op te laden ?

Toegevoegd na 1 minuut:
het bovenste plaatje is mijn accu (12v)-(5a). is de acculader van het onderste plaatje goed om mijn accu op te laden ?

*specificaties (ferm acculader)
Acculader Ferm 12V 3,5 en 5 Ampere laadstroom
Eigenschappen
- Automatische beveiliging tegen overbelasting en kortsluiting
- Beveiligd tegen verkeerd aansluiten
- Geleverd met praktische LED-laadaanduiding
- De ampèremeter toont hoeveel stroom de batterij ontvangt

Technische informatie
- Vermogen 230 V ~,50 Hz, 0,3 A/ 65 W
- Output DC 12 V, 3,5 A; 5 A (Eff.)
- Accu Min. 10 Ah Max. 50 Ah
- Gewicht 2.53 kg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfde als uw eerdere vraag, zie aldaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

ja hoor, geen probleem. Met een hogere amperrage kan je hem sneller laden, maar niet iedere accu vind dat lekker. Het beste is een lader die hem oplaad en daarna overgaat op "druppelladen" als hij "vol" is. Voordat je gaat laden, moet je de accu eerst volledig ontladen. Sommige laders doen dit automatisch (ontladen>laden). Hiermee voorkom je dat er een residu overblijft van je accu dat niet meer geladen kan worden. Je duurcapaciteit van je accu loopt achteruit. Elke accu(batterij) altijd eerst volledig ontladen en daarna pas laden. De meeste (iets duurdere) laders doen dit automatisch. Denk bijv. ook aan de accu van je telefoon.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding