Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rare vraag je altijd naar muziek of youtube met geluid hebt kunnen luisteren op je pc via een hoofdtelefoon zit er dan altijd een geluidskaart in???

Ik heb mijn pc op nieuw moeten installeren met Windows ivm virus maar nu is het geluid weg. Ik moet eerste weten of ik wel een geluidskaart heb en dan eventuele drivers installeren. Ik heb geen cd moederbord of zo. Moet ik nu de drivers van internet halen?? Het is een Pentium 4 3GHZ met intel die heb overgenomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
636

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een PC zonder geluidskaart levert GEEN geluid! je zal dus die audio-driver opnieuw moeten installeren. Als het goed is installeert Windows dat automatisch als je opstart. Zo niet moet je kijken wat voor geluidskaart je hebt. Als de geluidskaart geintegreerd is op je mobo, moet je even googelen welke het is. Typenummer van je computer is dan belangrijk, bijv HP DC7100MT en dan googelen op "specs". Als je eenmaal weet welke kaart erin zit, kun je de bijbehorende driver downloaden. "Pentium 4 3Ghz zegt verder niks over het systeem maar alleen wat over je processor. TYPENUMMER PC is belangrijk!!!

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan ook bij je Device Manager kijken bij Sound/Games of daar een driver staat. Je moet daar dan iets tegen komen als Realtek of Creative...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geluidskaart is een: SoundMax Digital AC97
http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12022_div/12022_div.html De driver hiervoorkan je hier downloaden:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=409743&prodTypeId=12454&prodSeriesId=409741&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1093 (driver audio)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan wel "Soundmax Integrated Digital Audio Driver van 13,8 Mb" downloaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat een service... +1

Andere antwoorden (1)

U zou eens moeten controleren of uw geluidskaart en bijbehorende driver wel ingeschakeld is.
Klik op "Configuratiescherm" => "Hardware en geluiden", u krijgt nu een nieuw menu en klikt op "Besturing voor geluid, video en spelletjes".
Als u nu die mogelijkheden aanklikt kan u zien of die ingeschakeld staan, zo niet inschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schakel maar in. Als u meerder ziet kan u die allemaal inschakelen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding