Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel is 42 inch in breedte en in lengte

Want ik koop misschien een nieuwe tv maar ik wil de maat weten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

42 inch is 107 cm
Voor een tv scherm is dat diagonaal gemeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een breedbeeld is het scherm 93 cm van links naar rechts en 52,5 cm van boven naar beneden en daar komt dan nog de ombouw bij die natuurlijk verschillend kan zijn. Vaak iets van nog eens 6 cm aan beide kanten erbij dus een kleine 100 cm breed en een kleine 60 cm hoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
42 inch is diagonaal gemeten 107 cm. Dit is dan de beeldschermgrootte zonder rand. Meestal is de rand ongeveer 3 cm (hoe groter het beeldscherm, hoe breder de rand).
Over breedte en lengte wordt niet gesproken bij tv's. Maar ik heb het gemeten. Je komt dan in de breedte uit op 93 cm (exclusief de rand, dus + ongeveer 3 cm)) en de hoogte op 53 cm (exclusief rand, dus + ongeveer 3 cm)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FYI een inch is 2,54 cm
12 jaar geleden
b x b + h x h = 42 x 42 (b en h in inch) 1 inch = 2,54 cm. Dus bij een scherm met verhouding 16 x 9 (h = b x 9 / 16) is de breedte b in centimeters: 2,54 x de wortel uit (42 x 42) - ((b x 9 /16) x (b x 9 / 16)) = 85,344 . Reken nu zelf even de hoogte h uit...
Dit is dus waarom je op school leert rekenen. Wiskunde is niet bedacht om het je op school moeilijk te maken, maar om dit soort dingen op te lossen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is ... wortel uit ((42 x 42) - ((b x 9 / 16) x (b x 9 / 16))) = ... was 2 haakjes vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing