Hoe moet ik een beamer aansluiten op een oude videorecorder?
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een beamer. Het is de bedoeling deze te gaan gebruiken voor presentatie vanaf de laptop en ook voor het bekijken van films via een mediaplayer. Tot zover geen probleem, alles laat zich prima aansluiten en wordt meteen door de beamer (een BenQ TS513P) herkend.
Het is echter ook de bedoeling een aantal wedstrijden van het komende EK te bekijken. Hiervoor is het uiteraard nodig het TV-signaal naar de beamer te krijgen. Rechtstreeks is hiervoor geen TV-tuner in de beamer ingebouwd en dus ook geen aansluiting voorzien. Daarom wil ik een oude videorecorder (Funai DVD-videorecorder) gebruiken waarop ik de coaxkabel aansluit. Het apparaat heeft twee scart-aansluitingen, ik neem aan uitgangen en een aparte audio uitgang aan de achterzijde.
De beamer is voorzien van een composiet-ingang, een component-ingang, een HDMI-ingang en een S-video-ingang. Wat voor een verloopstekker kan ik het best gebruiken zodat zowel het beeld als het geluid goed wordt overgebracht ? Tot nu toe is het me nog niet gelukt om met een verloopstekkertje (scart-composiet) en daarop vervolgense de geel-rood-witte composietkabel beeld via de beamer te krijgen. Ook via een S-videokabel werd geen signaal ontvangen.
Doe ik iets fout, of is bovengenoemde combinatie niet mogelijk ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.