Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een externe HD schade lijden als je er een besturingssysteem (Windows 8 in virtual machine) op draait?

Ik heb Windows 8 Customer Preview geïnstalleerd op mijn externe hardeschijf via VirtualBox op mijn Mac. Ik ben aan het denken hem te installeren in Parallels op mijn Mac.
Maar een besturingssyteem schrijft nog al veel op een hardeschijf, kan mijn hardeschijf nu (sneller) stuk gaan?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor, dat maakt voor de harde schijf weinig uit, die zijn immers gemaakt om lang en veel te draaien.

En dat je dan een virtuele machine draait zal ook voor de harde schijf voor geen problemen zorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De harde schijf zal natuurlijk meer gebruikt worden maar het is onwaarschijnlijk dat dit een grote impact heeft op de levensduur. Er zijn diverse tools beschikbaar waarmee de data van de harde schijf is uit te lezen (aantal uren gebruik etc).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding