Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een stroboscoop van 750 Watt (lightmaXX) maar steeds als ik hem aanzet valt de stroom uit. wat kan ik hieraan doen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
644

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Misschien sluit je hem aan op een groep, die al veel stroom gebruikt en is die 750 watt net iets te veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stroboscopen kunnen op twee manieren werken: of een condensator wordt via de flitsbuis ontladen, of de buis wordt ontstoken vlak voor een nuldoorgang van de wisselspanning.
Zowel het opladen van de condensator als de directe netstroom door de buis veroorzaakt een stevige piekstroom waar moderne zekering-automaten op afschakelen.
De gemiddelde stroom is veel lager, zodat oude trage zekeringen gewoon heel blijven.
Je zou een stroombegrenzings-weerstand van een paar ohm in serie met de strobe kunnen aansluiten, er bestaan ook speciale begrenzings NTC-weerstanden die men soms in serie met grote ringkerntrafo's aansluit.
Een simpele oplossing: sluit de stroboscoop aan via een lang verlengsnoer met niet te dikke aders, je hebt dan de serieweerstand van enkele ohms.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent geweldig!
hij werkt naar behoren nu
super bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de verlengsnoeroplossing?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding