Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag een aapje maken dat tegen je begint te praten als je voorbij loopt hoe maak ik dat?

Toegevoegd na 8 minuten:
ik weel een aapje maken wat praat als iemand voorbij loopt. ik weet wel hoe ik een aapje moet maken. maar hoe moet ik een hem laten praten als er iemand voorbij loopt? wet jij het reageer dan

Toegevoegd na 9 minuten:
ff b.t.w. ik ben elf

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
738

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

hoi wecyclegroep8,

dit is een bestaand ontwerp, een capacitieve ontvanger of lichtstraal die wordt onderbroken, etc.
het is allemaal te maken, maar deze dingen zijn gewoon in de handel verkrijgbaar. vaak als kabouter die een 'mooie meid' fluitsignaal geeft, als er iemand langs loopt.
de kabouter fluit naar iedereen, dus ook naar jongens.

sloop het binnenwerk uit de kabouter, monteer dit in jouw aapje en het fluitsignaal gebruik je als trigger voor jouw ingesproken tekst.

ingesproken tekst kan je elektronisch vastleggen.
Velleman heeft solid state recorder (bouwpakketje) dat 30 seconden opneemt.
dus geen mechanische cassetterecorder die kapot gaat maar een stukje elektronica zonder bewegende delen.

veel plezier met de aap!
groeten, Dré
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het basis principe is dat je op het 'aapje' een laser zet. Wanneer iemand door die laser heen loopt, wordt die laser onderbroken. Als je dan programmeert dat je aapje iets moet gaan zeggen heb je wat je wilt.

Maar bij de expo heb je deze dingen ook in tuinkabouters :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je neemt een aapje van stof.
Je neemt een nachtlampje met sensor, die gaat aan als je voorbij loopt.
Je neemt een cassetterecorder met gepraat van een aap, jij kan dat als geen ander het beste inspreken.
Aan het snoer van de cassetterecorder soldeer je een fitting, die je in het nachtlampje draait.

En dan zou hij het moeten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding