Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang gaat een wasmachine mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval langer dan de garantieperiode.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Je mag er redelijkerwijs vanuit gaan dat een wasmachine zo'n 10-15 jaar meegaat...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er ook aan wat voor merk. en hoe je ermee omgaat. het is ook een gedeelte mazzel hebben denk ik. bijv met mijn oude stofzuiger deed ik vijf jaar en mijn nieuwe van het zelfde merk was na een jaar al stuk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemiddelde levensduur van een wasmachine is natuurlijk zowel afhankelijk van de prijs als van het gebruik. In de regel zal een apparaat van 300 euro minder lang meegaan dan een machine van 1500 euro. En een wasmachine die op een zeer vochtige plek staat, kan eerder mankementen gaan vertonen dan een apparaat in een verwarmde bijkeuken. En wat natuurlijk ook een rol speelt is de vraag hoe vol je je wasmachine laadt en hoe vaak je hem gebruikt.

Dat laatste is vaak doorslaggevend voor het vaststellen van de levensduur. Op de meeste websites wordt een gemiddelde levensduur genoemd van 3000 tot 3500 wasbeurten. Een reparateur is iets minder optimistisch: die gaat uit van zo'n 2500 wasbeurten (zie http://witgoedtips.nl/verleng-de-levensduur.html). Bij 3 wassen per week, zou de levensduur dan ca. 16 jaar zijn.
(Lees meer...)
Pieter2011
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: