Heb een offerte en een kassabon, heb ik recht op garantie? Heb t garantiebewijs niet meer (mediamarkt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, je hebt gewoon recht op garantie. Je hoeft geen garantiebewijs te laten zien, maar een bewijs van aankoop. Garantie zelf is wettelijk geregeld.
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Pieter, @ Cassac: als je met pin hebt betaald, kopieer je de betaling van je afschrift of internetbankieren en die kun je meenemen als bewijs.

Andere antwoorden (3)

tja dat ligt aan de winkel maar ik denk dat je zonder garantiebewijs niet ver komt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook winkels die in hun systeem hebben staan dat je een produkt hebt gekocht en hanteren dit als garantie.
Informeer hierna bij de mediamarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kassabon is bewijs van aankoop.
Daardoor heb je recht op de wettelijke garantie (product dient te voldoen aan de redelijke verwachtingen ook qua duur) van de verkoper (Mediamarkt).
De fabrieksgarantie (met het zogenaamde garantiebewijs) beperkt vaak de wettelijke garantie, vooral in de duur daarvan.
De handigheid die winkels vaak uithalen is om je aanvullend te laten betalen voor verlenging van garantie.
Vaak heb je die al o.g.v. de wettelijke garantie.
Praktisch nut is dat je dan garantie krijgt zonder gezeur.
Toch min of meer een sigaar uit eigen doos.