Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn speakers aangesloten op mijn laptop?

Hallo,
Ik heb nog een oude set waarvan ik de speakers op mijn laptop wil aansluiten:P. Alleen heeft deze oude draden en weet ik niet hoe het ooit op mijn laptop zou kunnen aansluiten:P. Ze klinken nog erg mooi en ik wil ze echt heel graag aangesloten krijgen.

Ik heb 2 foto's geplaatst van de set en van de draden, Ik heb gewoon een normale poort waar ik ze aanwil aansluiten:P.

wie kan mij helpen? Voor vragen snel even een PB dan reageer ik gelijk :).

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

het handigst is gewoon in je laptop via minijack>tulp in de aux ingang van de radio die naast je boxen staat.

http://www.graficall.nl/Product~id~5781-Audio-Kabel-MiniJack-2-Tulp-2M.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan deze boxen rechtstreeks aansluiten op de 3,5mm koptelefoon-aansluiting van je laptop, maar dat is wel een beetje prutsen.
Je moet dan een 3,5mm stereo jack-plugje kopen en de zwarte draad van beide speakers met de "sleeve-"aansluiting van de plug solderen.
De rode draad van de rechter box komt aan de "ring-"aansluiting en de rode draad van de linker box aan de "tip-"aansluiting.
Iets makkelijker gaat het als je een verloopsnoertje met zo'n 3,5 mm mini-jack sloopt en de afgeschermde draadjes met een kroonsteentje aan de speakers verbindt.
De zwarte draden aan de losse koperdraadjes, de rode draden aan de witte (L) en rode (R) binnenaders.
Als je het hele minisetje nog heb staan is het wellicht nog makkelijker om de laptop op de AUX of TAPE ingang van de miniset aan te sluiten met een verloopkabel van 3,5mm naar tulp (wit en rood).
Je hebt dan ook de mogelijkheid om de speakers harder te zetten, de uitgang van een laptop geeft meestal niet zo heel veel geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toe voeging aan koosknip: Als je bovenstaand (tulp-minijack) kabel gebruikt, kan je ook overwegen om de tulp connectoren er af te knippen, dan kan je met b.v. een kroonsteen, solderen of zelfs knopen(niet zo betrouwbaar) de speakerdraden daaraan vast maken. Buitenmantel is zwart, binnen draad is rood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing