Welke laptop is beter (naam is weggelaten)?

Het gaat hier om zware grafische taken zoals full hd video bewerkingen en 3d games. Ik weet zelf niet veel af van specificaties dus ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt

Laptop 1
• Type CPU : Intel 2nd gen. Core i7 2630QM ('Sandy Bridge', chipset rev. B3)
• Snelheid CPU : 2.0~2.9GHz Quad-Core
• Beeldscherm : 18.4" 1920x1080 HD+ LED Backlight
• Hoeveelheid intern geheugen : 12288MB
• Type en Snelheid geheugen : DDR3
• VGA: Nvidia GeForce GT 550M
• Hoeveelheid videogeheugen : 2048MB
• SDD : 120GB
• Harddisk : 750GB
• Optical Drive : BluRay & DVD+/-RW DL
• Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit
• Aantal USB : 1x USB3.0, 4x USB2.0
• WLAN : 300Mbps (Wi-Fi 802.11 b/g/n)
• LAN : 10/100/1000Mbps
• Cardreader, Webcam+mic, HDMI, eSata, Fingerprint reader, FireWire, Bluetooth

Laptop 2
-PROCESSOR Intel® Core™ i7 Processor 2720QM (2.20Ghz, 6MB, 4C)
-BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
-GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT555M
-GEHEUGEN 8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
LCD-SCHERM 14,1-inch HD lcd-breedbeeldscherm (1.600 x 900) WLED met TrueLife™
-OPTISCH(E) STATION(S) 8X DVD+/-RW Drive including software
-DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Wireless LAN 6205 2x2 (802.11a/b/g/n) Card - European bewerken
-HOOFDBATTERIJ Primary 8-cell 63W/HR LI-ION bewerken
BEVEILIGI

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt vrij dicht bij elkaar 2de heeft een iets betere CPU en GPU de eerste heeft een SSD (nieuw soort supersnelle HDD, maar dan flashgeheugen).

Grootste echte verschil is de grootte van het scherm. Dat zal een hele andere beleving geven.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://zoek.dell.nl/1/1/97819-dell-nieuw-alienware-m14x-laptop-3gb-nvidia-geforce-gt555m.html

dat is nummer twee :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De configuratie die je nu bedacht hebt wat kosten die?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In iedergeval als je een Desktop koopt kan je een aardig systeem in elkaar zetten met een AMD Radeon HD 6950 erin en onder de 1400 euro uitkomen. Die 6950 is zo'n 2-3 keer krachtiger dan een mobiele Geforce 555M. Daarnaast kan je met een desktop nog een keer of twee je GPU vernieuwen zodat je weer makkelijk een jaar vooruit kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html Doe maar zoeken op de pagina (crtl-f) en dan 555 intikken, de 6950 staat bovenaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik toch voor het grotere scherm gaan, de rest van de specs liggen zo dicht bijelkaar dat het weinig uitmaakt. Ga ook even langs een mediamarkt en kijke eens naar 14" en een 18" scherm en stel je het verschil voor als je gamet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar doe ik geen uitspraken over, anderen wel: http://tweakers.net/shopreview/8023/dell-(consumer).html Verplicht leesvoer als je wat bij dell wil gaan bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen laptop, maar een desktop :P , Maar dat zal ik blijven beweren en jij zal waarschijnlijk je redenen hebben om het niet te willen. Maar goed: http://tweakers.net/productreview/42145/msi-gt683r-231nl.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodat zijn zeker mooie beestjes, als die in je budget passen zou ik daar voor gaan, die mobiele GPU is bijna zo krachtig als zijn desktop variant. En nog met een SSD ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gamen opzich niet wel het inladen van savegames en het opstarten van de pc/spel. Ook geven ze geen geluid geen warmte en verbruiken ze minder stroom en kunnen ze tegen een stootje(SSD's dan). Dat 7200 rpm 45x sneller is dan 4500rpm kan ik niet geloven. Kan je de link geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah 45% dat is al een heel andere orde :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is het niet waard zeker als je ziet dat zelfs een i5 niet veel slechter presteert in games.
Belangrijkste voor gaming
GPU
Memory/CPU
HDD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf zou wel een SSD nemen vanwege de algemene snelheidswinst die het geeft. Dan zou SSD voor windows en games + een 4500rpm HDD voor opslag het mooist zijn. Over het algemeen gebruik je een laptop ook niet voor opslag, maat als het je enige systeem zal worden is dat weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de Intel 320 hoor je veel goeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou ik alleen adviseren als je twee dezelfde HDD's neemt bij een SSD/HDD combinatie is het zinloos en 2 SSD's is een beetje overdreven en dan heeft RAID soms een negatief effect. Persoonlijk zou ik doen "120GB Intel 320" + "320 GB 5400rpm" geen RAID config.

Andere antwoorden (3)

Voor videobewerking is de 2e beter, een vergelijkbare processor als 1 maar met een betere grafische kaart. 8GB RAM is al ruim voldoende, 12 is echt niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor nummer 1 gaan vanwege het grotere scherm. Gamen op een 14 inch scherm is niet aan te raden. Sowieso kun je beter eeen Desktop hebben voor wat jij met je laptop van plan bent.

Maar qua specificaties is nummer 2 ietsje beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, met zulke plannen kan je beter een desktop kopen. Is ook nog eens minder gevoelig voor schade. En voor de prijs van die 2e heb je écht een monsterpc...
nummer 1 lijkt mij de beste voor 3d games maar 2 voor hd bewerkingen maar ik zou voor 1 gaan