Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hallo, ik heb een tweedehands keramisch fornuis gekocht met hete lucht oven, kan ik de venitalor achterin reinigen of mag dit niet?

En als ik deze niet kan reinigen is dit dan niet schadelijk voor het eten dat ik erin bereid want er hangt wat vuil aan? kan iemand me helpen met dit dilemma aub? ik heb zo een ventilator achterin de oven zoals op de foto maar mijn is spijtig genoeg vuil. wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uiteraard kan je die reinigen. Maar dan moet je de oven wel demonteren. Ik weet niet of het rooster ervoor afneembaar is al dan niet met schroeven, anders zal het via de achterzijde moeten. Als je geen idee hebt waar te beginnen, laat het dan iemand doen die technisch inzicht heeft.
Maar reinigen is zeker een must, het gaat om eten dus ik deel jouw mening, je wilt geen vuil over je eten geblazen hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb nu de foto wat beter bekeken, en ik zie 4 dopjes op de rand van het afdekrooster. Lijkt mij sterk dat je die niet kan verwijderen.
Ohja, wel stroom eraf halen hè? ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding