Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb het koffiezetapparaat op mijn werk aan laten staan (met koffie in de kan). Kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Koffiezetapparaten hebben een thermostaat, je zult morgen een kan vol vieze koffie hebben, maar wel lekker warm. ;-)

De temperatuur wordt niet zo hoog dat hij droog kookt en indampen binnen een dag zal ook niet gebeuren.

Mocht de thermostaat kapot gaan (niet waarschijnlijk) dan is het koffiezet apparaat altijd nog beveiligd met een temperatuur-zekering die doorsmelt als de temperatuur boven de 180 C komt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Hier een mooie uitleg over de werking van een koffiezet apparaat:

http://home.howstuffworks.com/coffee-maker2.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan kan je morgen de kan uit bikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na verloop van tijd is alle koffie verdampt, als gevolg daarvan zou de kan kunnen barsten.

Toegevoegd na 38 seconden:
Als het een goeie kan is zal dat niet gebeuren, maar dan moet je hem goed schoonschrobben. Zelfde effect als soep droog laten koken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmmm ja, ik denk het wel. De koffie zal op den duur door de warmte van de plaat verdampen waardoor het ding droog komt te staan en je sowieso het apparaat kan mollen.
Hoe het met kortsluiting zit weet ik niet precies in dit geval, maar het lijkt me een mogelijkheid.
kan je niet iemand (schoonmaker, conciërge of zo iemand) bellen en vragen of die het ding uitzet? Als er na werktijd een schoonmaker komt zet die hem hopelijk wel uit als hij/zij het ziet :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tis niet zo handig maar voor een volgende keer, zet er een tijdklok op zodat die uitschakelt om 1900 uur oid
Bronnen:
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing